Když je virtuální asistentka víc než pomocník.
Věřím tomu, že na každého z vás, kdo potřebujete pomoc, čeká ta PRAVÁ virtuální asistentka.
Aby spolupráce fungovala, musíte si rozumět.
V nejlepším případě tam proběhne hned od začátku TEN pocit, že je to ono.
Najít tu pravou: jak rozpoznat ideální virtuální asistentku?
Tak jako ve vztahu, prostě TO poznáte.
- virtuální asistentka není zaměstnanec, měla by to pro vás být rovnocenná partnerka.
- komunikace s ní nevázne, ba naopak.
- máte podobné zájmy a koníčky a společně se vždy zvládnete domluvit.
Taková asistentka si poslechne váš příběh, pochopí, co potřebujete pro své podnikání a je k vám loajální.
Pracovní nasazení a včas odevzdaná práce je samozřejmostí.
Samozřejmě to musí fungovat na obou stranách.
Pokud vám od začátku něco vadí, nebude to ta správná volba.
Nikdy bych nevěřila, že opravdu dám na tyto pocity.
Na začátku, když jsem o podnikání přemýšlela, myslela jsem, že přeci budu ráda, že se mi někdo ozve a vezmu každého.
Teď už vím, že to tak není a je naprosto v pořádku říct NE.
A můžete to být vy, kdo nechce, můžu to být já.
Nedorozumění při startu: jak jsem se zlepšila v komunikaci s klienty?
Stalo se mi to hned při rozjezdu podnikání.
Ozval se mi klient přes sociální síť Linkedin.
Komunikace s ním byla opravdu příjemná, říkala jsem si: „To je super‘‘.
Při úvodním telefonátu jsem si však špatně nechala vysvětlit, co se po mě žádá.
Když jsem si uvědomila, že jsem se nedoptala a špatně pochopila zadání a že tu práci, kterou mám odvést dělám nerada, tak mě polilo docela horko, ne že ne.
Co klientovi řeknu? Bude mě mít za blázna..
Začala jsem si říkat, zda bych tu práci přeci jen neměla udělat, i když se mi do toho ani trošku nechce.
Vždyť ten klient je tak milý.
Potom jsem si uvědomila, že by to nebylo fér ani k němu ani ke mně.
Virtuální asistenci si volíme proto, že chceme dělat služby, které nás baví.
Děláme je s láskou, protože jen tak dáme klientovi, který na nás spoléhá, to nejlepší.
Klienta jsem sice odmítla, ale zároveň jsem ještě před tím sehnala jinou virtuální asistentku, která pro něj ráda práci udělá, protože to zas byla ta JEJÍ parketa.
Klient ode mě dostal sice negativní zprávu, ale zároveň i pozitivní a návrh přijal.
Dokonce i s tím, že kdyby v budoucnu chtěl další činnosti, zda mě může kontaktovat.
Ponaučení: I když řekneme klientovi „NE”, neznamená to, že v budoucnu to nemůže být „ANO”.
Opačný případ byl ten, kdy se vám ozve klientka, která s vámi od začátku jedná jako se svým zaměstnancem.
Práce je zajímavá, máte touhu ji vzít, ale uvnitř cítíte, že taková spolupráce pro vás není.
Tak odmítnete.
Ale ze zkušenosti opravdu funguje ono pravidlo, na každou odmítnutou zakázku přijdou 3 další, a to je úplně úžasné.
Jakmile máme správné nastavení v hlavě, všechno plyne s lehkostí.
Vybíráme si.
Vy i my.
Jako ve všem v životě.
Ale když se rozhodneme pro ANO, rodí se úžasné spolupráce, nečekaná přátelství a výzvy, které nás posunují kupředu.
Není nic horšího, než se v práci trápit a dělat ji jen proto, že musíme.
To je dříve nebo později cesta do pekel.
Nevíte, kdo je virtuální asistentka? To si můžete přečíst v článku zde.
Odmítnete spolupráci, když cítíte, že to není ono?
Podělte se v komentářích 🙂
You have remarked very interesting details!
ps decent internet site.Blog monry