Delegování úkolů své asistentce může být pro vaše podnikání skutečný game-changer.

Ale jen v případě, že se vyvarujeme 3 nejčastějších chyb.

1. Mistrovství v umění nejasných instrukcí

  • Nejčastější chybou je považovat asistentku za myslitele, který dokáže číst mezi řádky.
  • Delegování úkolů bez jasných pokynů a očekávání je jako postavit šéfkuchaře do kuchyně bez receptů a ingrediencí.
  • Nelze říct pouze: „Zajistěte mi schůzky“, aniž byste specifikovali, s kým, kdy a jaké má být téma jednání.
  • Klíčem k efektivní spolupráci je sdílet si jasné instrukce, které povedou k úspěšné spolupráci.

2. Nedostatečná příprava je jako vydat se na túru do hor bez výbavy a mapy

  • Druhá chyba se týká nedostatečné přípravy.
  • Důkladná příprava je důležitá stejně tak, jako poskytnutí všech potřebných informací a zdrojů, které jsou nezbytné pro hladkou spolupráci.
  • Představte si, že delegujete správu sociálních sítí, ale nenasdílíte přihlašovací údaje aj. 
  • Je potřeba poskytnout asistence přístup ke všem nástrojům a informacím, které pro svoji práci bude potřebovat.

TIP: Bojíte se svěřit své asistence citlivé údaje? Podepište spolu smlouvu o spolupráci společně s dohodou o mlčenlivosti. Právně (a správně) tak máte svoji spolupráci ošetřenou.

3. Předpoklad, že jedna velikost padne všem

  • Třetí a možná i nejzásadnější chyba?
  • Očekávat, že vaše asistentka bude excelovat ve všem, od správy e-mailu až po digitální marketing, je jako předpokládat, že jeden sportovec bude mistrem ve fotbale, tenise a plavání zároveň.
  • Specializace je klíčová – asistentka, která je expertem na správu e-mailů nemusí nutně excelovat v grafickém designu.
  • Rozpoznání a využití silných stránek vaší asistentky nejen, že zvyšuje efektivitu, ale také motivaci a spokojenost.

Kde je napsáno, že nemůžete mít klidně svůj tým více asistentek, kde každá bude mistrem ve svém oboru?

Delegování na online asistentku nabízí obrovský potenciál pro růst vašeho podnikání.

Když se naučíte správně delegovat, tak si otevřete dveře k vyšší produktivitě, lepší organizaci a, co je nejdůležitější, k více času zaměřit se na to, co děláte nejlépe.

Správná asistentka vám s celým procesem pomůže a informace, které potřebuje si poptá, nebo i poradí, jaké činnosti můžete delegovat.

Teď, když už víte, čemu se vyhnout, je čas zkusit vykročit k procesu delegování.

  • Vyberte si jeden úkol, který jste dosud váhali delegovat a připravte si zadání.
  • Informace a detailní instrukce předejte vybrané asistentce. (kde můžete hledat svoji asistentku se dočtete v článku zde) nebo se přidejte do skupinky Najdi svou Virtuální Asistentku na FB a zadejte si poptávku 😉
  • Teď už jen sledujte, jak se vaše spolupráce vyvíjí a vaše podnikání prosperuje díky lepšímu využití času.

Podělte se o svoje zkušenosti v komentářích

Napsat komentář

Komentáře

Zatím žádné komentáře. Podělte se o svůj názor.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *